This recording of "Die sieben Todsünden" made in 1966, remains the most authentic interpretation (along with the 1956 recording featuring Lotte Lenya) despite later versions starring Julia Migenes, Milva, Elise Ross, Ute Lemper and others. The high-powered reading given by Herbert Kegel and the Leipzig Radio Symphony Orchestra and the superbly cast male quartet would by themselves have ensured the internatinal success of this recording (which earned the Grand Prix du Disque in 1968), but the crownig glory is Gisela May´s vocal performance in the part of Anna.
Tracklist:
Prolog
A1 Lied Der Schwestern: "Meine Schester Und Ich Stammen Aus Louisiana" (Andante Sostenuto)
I. Faulheit (Im Begehen Des Unrechts)
A2 Lied Der Familie: "Hoffentlich Nimmt Sich Unsere Anna Auch Zusammen" (Allegro Vivace)
II. Stolz Auf Das Beste Des Ichs (Unverkäuflichkeit)
A3.1 Lied Der Schwester: "Als Wir ABer AUsgestattet Waren" (Allegretto, Quasi Andantino)
A3.2 Lied Der Familie: "Das Geht Nicht Vorwärts" (Allegretto, Quasi Andantino)
III. Zorn Über Die Gemeinheit
A4 Lied Der Schwester: "Jetzt Geht Es Vorwärts" (Molto Agitato)
IV. Völlerei (Sättigung, Selberessen)
B1 Lied Der Familie: "Da Ist Ein Brief Aus Philadelphia" (Largo)
V. Unzucht
B2 Lied Der Schwester: "Und Wir Fanden Einen Mann In Boston" (Moderato)
VI. Habsucht Bei Raub Und Betrug
B3 Lied Der Familie: "Wie Hier In Der Zeitung Steht, Ist Anna Schon In Baltimore" (Allegro Giusto)
VII. Neid Auf Die Glücklichen
B4 Lied Der Schwester: "Und Die Letzte Stadt Der Reise War San Francisco" (Allegro Non Troppo)
Epilog
B5 Lied Der Schwester: "Darauf Kehrten Wir Zurück Nach Louisiana" (Andante Sostenuto)
Gisela May - Die sieben Todsünden (Brecht & Weill)
(192 kbps, front & back cover included)
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